Ho Chi Minh

Efter tre veckors ihardiga forsok att njuta av de kyliga delarna av asien fick vi nog och kopte en biljett till det 34 grader varma och for dagen aven nyarsfirande Ho Chi Minh! Ho Chi Minh ar den storsta staden i sodra Vietnam. I de har delarna rader exotisk hetta, nagot vi verkligen inte ar vana vid efter kala Europa och darpa Sibirien och norra Kina, sa nar vi kliver av flyget med tjocka grona militarklader och gympadojjer med raggsockor konstaterade vi ganska snabbt att idag maste shoppas och vaskorna kan bantas fran vinterklader.

I atminstonde Kina och Vietnam firar man nyar just idag och imorgon, sa vi kom rakt in i ett ganska semesterstangt Ho Chi Minh dar varken bussar eller alla hotell ar oppna, sa vara planer att aka till havet och bada i alldeles for varmt vatten och dricka paraplydrinkar redan idag gick ganska snabbt i graven tyvarr, men nu ar vi har och ska forsoka gora vart basta att hanga med alla asiater i nyarsfirandet! det ska bl.a. vara nagot jattestort fyrverkeri mitt i stan vid 12-slaget.. Vi far se vad som hander. Just nu har vi fullt upp med att inte svimma av varmeslag.

Imorron aker vi forhoppningsvis ut till havet och badar tills vi forvandlats till vita Russin. ;)

// Stjarten och Smutten


Klader slangdes redan pa flygplatsen!


Checka stan och shoppa brills!


Blekfis schteeka!


Mumsa stooora watermelons!


Dricka goda drinkar


groona drinkar!


..och vandra runt i stora staden!

HAPPY NEW YEAR allesammans!! :D


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Gott nytt år! Vilken tur att hamna mitt i nyårsfirandet.

Det måste ha varit en speciell känsla att lätta på tyngden i ryggsäcken.Här i Sverige tycker vi att det är skönt att det blir lite ljusare för varje dag.

2011-02-02 @ 16:45:22
Postat av: Elin

Fiiin klänning Johanna!! Är den ny där nerifrån? Ni skulle ha sålt kläderna till någon kines!

2011-02-02 @ 17:09:53
URL: http://frokenstrom.blogg.se/
Postat av: Barbro

Elin, Johannas klänning är från Mexico.

Kul att ni hamnade mitt i nyårsfirandet, det ser riktigt härligt ut. Rikard har du blivit friskare med medicinen? Du får ta det lite lungt med badandet nån dag till så att antibiotikan verkar. Kram på er båda

2011-02-02 @ 19:23:31
Postat av: kungkarro

Gaaaah! Jag vill också vara med! Vad avensjuk jag blir:P Schteek på lite extra åt mig också! Puss på er små ärtor<3

2011-02-02 @ 21:47:17
URL: http://apieceofkarro.blogg.se/
Postat av: Garpen

Heeej!

Ni verkar ha det toppen på andra sidan jorden!

Riktigt roligt att läsa och kolla på klippen!

Hoppas ni får en fortsatt bra resa!!

Kramar från Garpen:)

2011-02-03 @ 00:00:16
Postat av: joOni

jag börjar bli galet avis ;) fy fan va skönt de ser ut halllå! och vilka drinkar :P sköt om er va!^^

2011-02-03 @ 12:25:20
Postat av: Lennartskuk

Manlig dricka silver

2011-02-04 @ 21:23:14
Postat av: rikard

mamma! na det ar mer otur, inget oppet och allt ar dyrt! naa det var ingen speciell kansla. fint, men sma-dassigt vader vad jag forstatt!



barbro! jajjemen sakta men sakert forsvinner forkylningen!



leennartskuk! hall kaften, det ar noy dags for dig att lamna garderoben och tala om for dina norrlandska pojkvannervem du egentligen ar, jag forstar att det ar jobbigt att saga coola hetro kommentarer nar du egentligen inte villl.jag ar sakeer pa att dem forstar dig! ;)

.........moho

2011-02-05 @ 02:35:17
URL: http://restillenkines.blogg.se/
Postat av: Emma Rödtott

Hej!

Förlåt för att jag varit så fruktansvärt dålig på att kommentera trots att jag läst och kollat in vad ni pysslar med där ni är.

Berättade för min pappa om er blogg då ha sa att han tyckt att dom pratat om den på radion (måste varit mix megapol, då det är hans favvokanal på morgonen).

Fan va nice ni har det! Känner att det är en sån resa jag skulle vilja göra med Johan.

Han hälsar förresten (Johan alltså)

Ha det så bra snyggingar, vi hörs, kramkram :)

2011-02-09 @ 18:07:26
Postat av: Rikard

Heej emmapemma! Mhm det ar daligt av dig men nu skrev du sa mycket att du tog igen allt du missat ;)

Naaaa det kan dem ju inte ha gjort, vi har relativt lag lasarststistik och om det hade varit sa sa tror jag den hade hojts?! :P Men ballt isf!

Gor det! :D MEEEN gor klart det dar jakla gymnasiet forst! ;)

Halsa Johan! :D

2011-02-10 @ 11:32:43
URL: http://restillenkines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback